Motorblok verwisselen 206 2.0 hdi

Heb je technische vragen? Stel ze hier!

Moderators: Moderators, Bestuur

Plaats reactie
Nique88

Motorblok verwisselen 206 2.0 hdi

Bericht door Nique88 »

Beste forumleden,

Even een kleine introductie:
Ik rijdt nu 2 jaar in een peugeot 206 2.0 hdi 90pk RHY DW10TD met 430.000 (!) op de teller. Ik heb er in die 2 jaar nooit problemen mee gehad. Dit omdat hij altijd goed onderhouden is en ik de 2e eigenaar ben.
Begin van deze korte winter wilde de auto in de ochtend slecht starten. Ik heb de gloeibougies vervangen maar geen resultaat. Toch de verstuivers laten testen en 2 bleken na te druppelen.

Ik heb alle 4 de verstuivers vervangen. De motor geprobeerd te starten... Nog steeds sloeg deze erg moeilijk aan. Zodra de motor loopt komt er een harde tik uit het blok en lijk het alsof hij op 3,5 cilinder loopt. Ook produceerde hij veel roet en blauwe rook, wat nog niet gebeurde voordat ik de verstuivers verwisselde.
Ahfijn... toch maar naar de peugeot dealer.
Die gaat er vanuit dat er toch iets goed mis is in het blok zelf... (gat in de zuiger vanwege een lekkende verstuiver?)

Uiteindelijk de beslissing genomen om mijn auto een donor hart te geven.
Nu is mijn vraag: Welk motorblok kan ik erin plaatsen wat de auto meer vermogen geeft zonder al te veel aanpassingen.
Ik zat zelf te denken aan de RHZ DW10ATED motor met 110PK.
Kan ik mijn versnellingsbak gewoon overzetten en de ecu laten aanpassen of heb ik de ECU nodig die bij de RHZ hoort? Enige wat ik dan nog moet overzetten is de intercooler?
Ik heb vernomen dat het RHZ motorblok ook een bosch hdi pomp heeft.

Zijn er nog meer mogelijkheden qua motorblokken die met niet al te veel aanpassingen overgezet kunnen worden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groeten,

Nique
TwanJ

Re: Motorblok verwisselen 206 2.0 hdi

Bericht door TwanJ »

Waarom niet hetzelfde type erin en deze laten chippen?
Plaats reactie